Betöltés...

Designjátékok

Ár: 5.490 Ft

Designjátékok A megfigyelések szerint az azonos műszaki, általános funkcionális tulajdonságú tárgyak, jelenségek között az esztétikai tulajdonságaik alapján választunk. A döntésünk alapvető hatással van környezetünk alakulására és annak jelenleg tapasztalható drámai helyzetére. Milyen törvényszerűségek mozgatják ízlésítéletünket, milyen közös kulturális, esztétikai játékszabályok keretei közt folyik e különös játékunk? Ezekre a kérdésekre kísérel meg választ találni a könyv, és segítséget nyújtani a továbbgondolásukhoz. A különböző témakörök egyes fejezetekben történő csoportosítása és a szöveget illusztráló képek élményszerű ismerkedést biztosítanak az olvasónak. A szerző eddigi tervezői és oktatói pályafutása során mind a művészeti, mind pedig a műszaki indíttatású iparművészeti, termék- és formatervezői oktatás szemléletmódját megismerhette és képviselte. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen, a Budapesti Műszaki Egyetemen és a Soproni Egyetem Alkalmazott Művészeti Intézetében végzett oktatói munkája során, az évtizedek alatt összegyűjtött, válogatott anyag kiegészült a Szerencsi Művésztelep és a Zsennyei Műhely e tárgykörbe tartozó anyagával. A könyv melléklete a Moholy-Nagy László Formatervezési Ösztöndíj keretében 1989–91-ben elkészített „A forma szerkezeti és funkcionális modellje című tanulmány, amely megelőlegezi a játékos feladatok formatani, szakelméleti hátterét. „A designjátékhoz tehát rendelkezésre állnak a szükséges feltételek: alkotókedv, kreativitás, a játékos mint tervező, a játékostársak mint versenytárstervezők, a terv kiválasztói, a szelektálók, a szakmai tér (később a szabadpiac) mint játéktér, a játékeszközök (anyagok, formák, színek, funkciók) és a későbbiekben meghatározott játékszabályok. A mesterséges, tárgyi környezetünk ebben az értelemben a versenytársak között zajló játékok eredményezte környezet, a játéktér maga. A környezetünkben egyre nagyobb számban és ütemben megjelenő funkcionális formák mind e verseny szülöttei. Formai karakterüket, méretüket, arányrendjüket, színeiket, összefoglalóan vizuális identitásukat és ezzel párhuzamosan műszaki paramétereiket a versenytársak a piaci versenyben a konkurens termékek hatására, azok azonos jellemzőinek figyelembevételével alakították ki... A tervezés játékszemlélete, a játszani tudás új dimenzióba helyezi elképzelésünket a szakmai tudásról. A játékhelyzet tudatosítása sajátos többletet biztosít a már megszerzett tervezői tudáshoz képest.

Tovább
Tulajdonságok
Könyvkereső: Művészet
 
Feladás dátuma: 2024.11.04
Eddig megtekintették 0 alkalommal

Könyvek rovaton belül a(z) "Designjátékok" című hirdetést látja. (fent)