Betöltés...

Daniel Siegel – Tina Payne Bryson - A gyermeki elme

Ár: 3.655 Ft

A kétéves kisgyerek hisztizni kezd a boltban. Az óvodás nem hajlandó reggel felöltözni. Az ötödikes otthon duzzog, pedig elmehetne a barátaival játszani. Miért nehezítik meg a gyerekek oly gyakran szüleik és nevelőik életét? Ez az úttörő jellegű és nagyon gyakorlatias könyv bemutatja, hogy ezek a néha megmagyarázhatatlannak tűnő megnyilvánulások az agy fejlődésének, a személyiség kialakulásának természetes velejárói. A szerzők a legújabb tudományos eredmények alapján felvázolják, hogyan alakul ki a különféle agyterületek közötti egészséges munkamegosztás és harmonikus együttműködés. Tizenkét nevelési technikát ismertetnek, amelyekkel a szülők elősegíthetik mindezt. Elvetik az olyan megközelítéseket, amelyek mindenáron a teljesítményt és a tökéletességet állítják a középpontba, ehelyett olyan módszerekre összpontosítanak, melyekkel a gyerekek jobban önmaguk lehetnek, könnyebben megtalálhatják a helyüket a világban, nagyobb rugalmasságra és több erőre tehetnek szert. Megközelítésük lényege, hogy az összes helyzet - a stresszes, dühös pillanatok éppúgy, mint az örömteli percek - felhasználhatók annak elősegítésére, hogy gyermekeink felelős, gondoskodó, tehetséges személyekké váljanak. Tartalomjegyzék Bevezetés − Túlélni és növekedni 1. fejezet − Nevelés az agyi folyamatok figyelembevételével 2. fejezet − Két agyfélteke jobb mint egy A jobb és a bal agyfélteke integrálása 1. számú integrált elme technika: Kapcsolódás és formálás – az érzelmek hullámainak meglovaglása 2. számú integrált elme technika: Nevezd meg ahhoz, hogy megszelídíthesd – történetmesélés a nagy érzelmek lecsillapítására 3. fejezet − Az elme lépcsőházának megépítése A felső és alsó agyterületek integrálása 3. számú integrált elme technika: Foglaljuk le, és ne dühítsük fel - a felső agyterületek elcsábítása 4. számú integrált elme technika: Használd, különben elvész - gyakorlatok a felső agyterületek számára 5. számú integrált elme technika: Mozogjunk, különben „kiborulunk” – mozgassuk meg a testünket, hogy ne veszítsük el a fejünket 4. fejezet − Mi legyen a pillangókkal? Integráljuk az emlékeinket, hogy gyógyuljunk és növekedjünk 6. számú integrált elme technika: Használjuk az elme távirányítóját – az emlékek újrajátszása 7. számú integrált elme technika: Emlékezzünk az emlékeinkre – tegyük az élmények áttekintését a mindennapi családi élet részévé 5. fejezet − Önmagam Egyesült Államai Énünk számos különböző részének integrálása 8. számú integrált elme technika: Hagyjuk az érzelmek felhőit továbbúszni – tanítsuk meg a gyermekeinknek, hogy az érzelmek jönnek-mennek 9. számú integrált elme technika: Figyeljünk arra, hogy mi történik bennünk! 10. számú integrált elme technika: Gyakoroljuk az elmetudatosságot – térjünk vissza a kerékagyba 6. fejezet − Az én-mi kapcsolat Önmagunk és mások integrálása 11. számú integrált elme technika: Tegyük szórakoztatóbbá a családi együttlétet – hangsúlyozzuk az együttlét örömét 12. számú integrált elme technika: Kapcsolódás a konfliktuson keresztül - tanítsuk meg a gyermekünket arra, hogy a „mi”-t észben tartva érveljen Következtetés − Az eddigiek összegzése Összefoglalás Integrált elme – korok és fejlődési szakaszok Köszönetnyilvánítás A szerzőkről

Tovább
Tulajdonságok
Könyvkereső: Egészség, egészségügyi
 
Feladás dátuma: 2024.04.21
Eddig megtekintették 13 alkalommal

Könyvek rovaton belül a(z) "Daniel Siegel – Tina Payne Bryson - A gyermeki elme" című hirdetést látja. (fent)