A KÖZÖSSÉGI MÉDIA SZABÁLYOZÁSA A DEMOKRATIKUS NYILVÁNOSSÁG VÉDELMÉBEN
Ár: 4.530 Ft
Szerző: Papp János Tamás Wolters Kluwer Kiadó, 2022 Papp János Tamás napjaink egyik kiélezett társadalmi-szabályozási kihívásának feldolgozására vállalkozott. A közösségimédia-platformok társadalomformáló hatásának pontos megértése és a megfelelően reagáló szabályozás kialakítása nemcsak izgalmas és összetett kérdés, hanem sürgető feladat is. Olyan feladat, amely sokaknak ad elvégzendő munkát: az új platformok egyéni és közösségi életünkre gyakorolt szerteágazó hatásának értő kezelése a 21. század társadalmainak nagy közös kihívása, amely a technológiai kérdésektől a médiatudományon át a pszichológia vagy az antropológia területéig igényt tart az elméleti és gyakorlati szakemberek szoros együttműködésére. Ami a társadalomtudományokat illeti, aligha van ma már olyan terület, amely megengedhetné magának, hogy ne központi jelentőségű kérdésként foglalkozzon az online platformok, köztük a közösségi média szerepével. Nincs ez másképp a jogtudomány képviselőivel sem, sőt ahogy az lenni szokott, jelentős társadalmi következményekkel járó jelenségek nyomában előbb-utóbb épp az válik feszítő kérdéssé, hogy miként szelídítjük meg a folyamatokat a jogi szabályozás eszközével. Amíg azonban ide eljutunk, sok-sok tisztázandó részletet kell körbejárnunk annak érdekében, hogy a meghozott szabályok valóban úgy kezeljék a kockázatokat, hogy közben nem tesznek kárt a társadalmi előnyökben. Egyáltalán: meg kell értenünk, miként érvényesek korábbi tételeink az új körülmények között. A közösségi média berobbanó valósága mindenképp ilyen alaposan értelmezendő helyzetet teremtett az emberi kommunikáció és a vele összefüggő alkotmányos-szabályozási alapelvek terén. A kötet értékes hozzájárulás ehhez a jogtudományi tisztázáshoz, ráadásul olyan olvasmányos stílusban, amely a szélesebb olvasóközönséghez is közelebb tudja hozni a jogászok dilemmáit. Török Bernát A kötet adatai: Formátum: B/5 Kötés: keménytáblás Megjelenés éve: 2022 Terjedelem: 288 oldal A tartalomból: Előszó Bevezetés 1. Fogalmi meghatározások és alapvetések 1.1. Közösségi média és „közösségi média” 1.2. A közösségi média fogalma 1.3. Fogalmi tipizálás 1.4. Következtetések 2. A közösségi média demokratikus szerepe 2.1. Az online világ „kormányzói” 2.2. Visszhangkamerák és szűrőbuborékok 2.3. A felhasználók aktív befolyásolása 2.4. A közösségi média médiapiaci hatása 2.5. Következtetések 3. A közösségi médiára vonatkozó szabályozási környezet 3.1. Médiaszabályozás és közösségi média 3.2. Értesítés és eltávolítás - Eker. irányelv 3.3. Egyéb szabályozási eszközök 3.4. Az amerikai megközelítés - CDA 230. szakasz 3.5. Következtetések 4. Irányadó európai döntések az online platformok tartalomszabályozásával kapcsolatban 4.1. A közösségi média szerepe az EJEB gyakorlatának tükrében 4.2. A kommentekért való felelősség 4.3. Személyiségi jogi viták a felhasználók között a közösségi médiában 4.4. Személyiségi jogi kérdések a szolgáltatók és a felhasználók viszonyában 4.5. Az Európai Unió Bíróságának döntései 4.6. Következtetések 5. A felhasználási feltételek magánjogi kérdései 5.1. A felhasználási feltételek mint magánjogi kötelmek 5.2. Fogyasztóvédelmi és joghatósági problémák 5.3. A nagy közösségi házibuli 5.4. Következtetések 6. Magánszabályozás 6.1. A gondolatok szabad piacának kudarca 6.2. Saját szólásszabadsági kódexek 6.3. A közösségi oldalakon megjelenő tartalmak alapjogi jellege 6.4. A szólásszabadság horizontális hatálya 6.5. Egyéb lehetséges analógiák az alkotmányos kötelezettség érvényesítésére 6.6. A platformok szólásszabadsága 6.7. Következtetések 7. A közösségi média és az álhírek 7.1. Az álhírek jelentősége, fogalmi meghatározása 7.2. A közösségi média szerepe a félretájékoztatásban 7.3. A hamis beszéd alkotmányos védelme 7.4. A dezinformáció és a pandémia 7.5. Fellépés a hamis hírek ellen 7.6. Következtetések 8. Jövőbeni lehetséges megoldási irányok 8.1. Nemzeti szabályozások 8.2. Közös uniós szabályozás 8.3. Oversight Board 8.4. Versenyjogi megoldások 8.5. A jelenlegi megoldási kísérletek értékelése 8.6. Következtetések Összegzés Idézett művek
Tulajdonságok
A hirdető: | Kereskedés hirdetése |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Feladás dátuma: | 2024.12.13 |
Eddig megtekintették 176 alkalommal |
Könyvek rovaton belül a(z) "A KÖZÖSSÉGI MÉDIA SZABÁLYOZÁSA A DEMOKRATIKUS NYILVÁNOSSÁG VÉDELMÉBEN" című hirdetést látja. (fent)