Betöltés...

A PROPAGANDA PROPAGANDÁJA

Ár: 5.525 Ft

Szerkesztette: Sólyomfi Andrea Hanna, Virányi Péter Gondolat Kiadó, 2020 Ha asszociációs játékot játszanánk, akkor a propaganda szóról bizonyára sokaknak elsőre a politika, az ellenségkép, a félelemgerjesztés, a háború és hasonló fogalmak ugranának be. Főleg negatív gondolataink támadnak: harci plakátok, újságok főcímei, netán hírmagyarázatai, az idősebbeknek filmhíradók jelennek meg szemük előtt. Pedig a propaganda nem csak a politikáról szól. Vajon miért nem arra asszociálunk, hogy hatására egyre jobban törődünk az egészségükkel? Vagy egyre kevesebben gyújtanak rá a cigarettára? Ennek okai között is ott van a propaganda. Miért szitokszó a propaganda? Egyáltalán mióta beszélünk róla? Milyen a természete? Hol, hogyan, milyen formákban, alakokban jelenik meg? Mennyire ártalmas vagy hasznos a média a propaganda oldaláról nézve? Van-e tudományos alapja a propaganda készítésének, befogadásának? Mérhető-e a hatékonysága? Ezekre és hasonló kérdésekre keres választ a könyv. Teszi mindezt széles körű merítéssel, kitűnő – főleg hazai – társadalomkutatók, történészek, politológusok, pszichológusok, kommunikációs szakemberek és szociológusok tanulmányai segítségével. Mindeközben hitet tesz a propagandaszociológia létjogosultsága mellett. A propaganda történetétől, alakváltozásaitól jut el a jövőig. A huszonhét publikációt tartalmazó válogatás átfogóan és az egyetemi jegyzetekhez, szöveggyűjteményekhez méltóan, mégis színesen és érdekesen vezeti be az Olvasót a propaganda zegzugos világába, miközben újszerűen körvonalazza a szociológia létjogosultságát ebben a különös kommunikációs térben. Joggal számíthat mindazok érdeklődésére, akik tanulják, hivatásszerűen foglalkoznak a propagandával, avagy csak érdeklődőként tapasztalják nap mint nap bármilyen formában való jelenlétét. A kötet szerkesztői két tudományág képviselői. Sólyomfi Andrea Hanna individuálpszichológus, turizmus- és civilbiztonsággal foglalkozó egyetemi oktató. Virányi Péter szociológus, egyetemi oktató. Több könyve, publikációja jelent meg reklámszociológia, reklámtörténelem témában, de a tervezés, kivitelezés gyakorlatában is bizonyította jártasságát. A kötet adatai: Kötés: keménytáblás Megjelenés éve: 2020 Terjedelem: 408 oldal

Tovább
Tulajdonságok
A hirdető: Kereskedés hirdetése
Értékesítés típusa: Eladó
 
Feladás dátuma: 2024.06.06
Eddig megtekintették 132 alkalommal

Könyvek rovaton belül a(z) "A PROPAGANDA PROPAGANDÁJA" című hirdetést látja. (fent)