Akkumulátor terhelő és teszter DHC 50113 / YT-8310
Ár: 12.850 Ft
Ez az eszköz az akkumulátorok indítási képességét, illetve jelenlegi állapotát képes felmérni. 10 másodperces terhelés mellett, már képet kapunk akkumulátorunk állapotáról. Szerelőknek és cégeknek is ajánlott termék. Ez a terhelő képes 6V-os illetve 12V-os akkumulátorok tesztelésére. is. Ez az akkumulátor teszter 100A indítási áramerősséggel képes terhelni az akkumulátort.
Hogyan használja az akkumulátor tesztelőt?
1. Állítsa le a motort.
2. Csatlakoztassa a negatív (fekete) csipeszt az akkumulátor negatív pólusához, a pozitívet (piros) a pozitív pólushoz.
3. A műszer most jelzi az akkumulátor kapocsfeszültségét. Ha a leolvasott érték kisebb 12,4 (6,2) Voltnál, ajánlatos az akkumulátort feltölteni. Ha az újra töltés következtében a feszültség nem éri el a 12,4 (6,2) Voltot, az akkumulátor hibás.
4. Olvassa le az akkumulátorról a megadott hidegindító áramát (CCA jelölés az akksin). A DIN, illetve IEC szerint hidegindító áramokat az alábbiak szerint számíthatja át jó közelítéssel SAE->CCA-ra:
[SAE]=~[DIN] * 1,428
[SAE]=~[IEC] * 1.190
5. Nyomja le a terhelő kapcsolót 10 másodpercig, majd olvassa le a feszültséget a műszerről.
FIGYELEM! Bekapcsolás után a készülék végét ne fogja meg, mert égési sérüléseket okozhat!
Terhelési teszt értelmezése:
Műszer állása a 10. másodperc végén
Akkumulátor állapota
A mutató a CCA-nak megfelő zöld mezőben van
Akkumulátor jó
A műszer mutatója észrevehetően tovább mozog és/vagy a CCA-nak megfelelően a piros mezőben van
Az akkumulátor hidegindító képessége nem megfelelő. Az akkumulátor hibás
Két mérés között hagyja a műszert kihűlni, 5 perc alatt maximum 3 mérést végezzen!
Akkumulátor feszültsége
Akkumulátor töltöttségi szintje
11,7V, vagy ennél kisebb érték
0%
12.0V
25%
12.2V
50%
12.4V
75%
12.6V vagy ennél nagyobb
100% feltöltött
Töltési rendszer tesztelése (12V-os járműveken)
Ez a teszt a generátor/szabályzó feszültséget méri. Alul- vagy túltöltés gyenge teljesítményhez és rövid akkumulátor élettartamhoz vezet.
A teszthez melegítsük elő a motort, hogy üzemi hőfokon legyen.
1. Csatlakoztassa a műszer csipeszeit a fentebb leírtak szerint az akkumulátorhoz.
2. Kapcsolja ki a világítást és a kiegészítő felszereléseket (autó hifi… stb…).
3. Járassa a motort 1500-as fordulatszámon.
4. NE NYOMJA BE a műszer terhelő kapcsolóját!
5. Olvassa le a feszültséget. A métermutatónak a zöld (OK) mezőben kell állnia.
6. Kapcsolja be a fényszórókat, tekerje maximumra a ventilátort, illetve az összes terhelő berendezést az autóban. A mutatónak minden esetben ZÖLD-ben kell maradnia.
7. Ha a mutató a piros mezőbe lendül át, akkor a töltésrendszer hibás, vagy nem kielégítő.
Hogyan használja az akkumulátor tesztelőt?
1. Állítsa le a motort.
2. Csatlakoztassa a negatív (fekete) csipeszt az akkumulátor negatív pólusához, a pozitívet (piros) a pozitív pólushoz.
3. A műszer most jelzi az akkumulátor kapocsfeszültségét. Ha a leolvasott érték kisebb 12,4 (6,2) Voltnál, ajánlatos az akkumulátort feltölteni. Ha az újra töltés következtében a feszültség nem éri el a 12,4 (6,2) Voltot, az akkumulátor hibás.
4. Olvassa le az akkumulátorról a megadott hidegindító áramát (CCA jelölés az akksin). A DIN, illetve IEC szerint hidegindító áramokat az alábbiak szerint számíthatja át jó közelítéssel SAE->CCA-ra:
[SAE]=~[DIN] * 1,428
[SAE]=~[IEC] * 1.190
5. Nyomja le a terhelő kapcsolót 10 másodpercig, majd olvassa le a feszültséget a műszerről.
FIGYELEM! Bekapcsolás után a készülék végét ne fogja meg, mert égési sérüléseket okozhat!
Terhelési teszt értelmezése:
Műszer állása a 10. másodperc végén
Akkumulátor állapota
A mutató a CCA-nak megfelő zöld mezőben van
Akkumulátor jó
A műszer mutatója észrevehetően tovább mozog és/vagy a CCA-nak megfelelően a piros mezőben van
Az akkumulátor hidegindító képessége nem megfelelő. Az akkumulátor hibás
Két mérés között hagyja a műszert kihűlni, 5 perc alatt maximum 3 mérést végezzen!
Akkumulátor feszültsége
Akkumulátor töltöttségi szintje
11,7V, vagy ennél kisebb érték
0%
12.0V
25%
12.2V
50%
12.4V
75%
12.6V vagy ennél nagyobb
100% feltöltött
Töltési rendszer tesztelése (12V-os járműveken)
Ez a teszt a generátor/szabályzó feszültséget méri. Alul- vagy túltöltés gyenge teljesítményhez és rövid akkumulátor élettartamhoz vezet.
A teszthez melegítsük elő a motort, hogy üzemi hőfokon legyen.
1. Csatlakoztassa a műszer csipeszeit a fentebb leírtak szerint az akkumulátorhoz.
2. Kapcsolja ki a világítást és a kiegészítő felszereléseket (autó hifi… stb…).
3. Járassa a motort 1500-as fordulatszámon.
4. NE NYOMJA BE a műszer terhelő kapcsolóját!
5. Olvassa le a feszültséget. A métermutatónak a zöld (OK) mezőben kell állnia.
6. Kapcsolja be a fényszórókat, tekerje maximumra a ventilátort, illetve az összes terhelő berendezést az autóban. A mutatónak minden esetben ZÖLD-ben kell maradnia.
7. Ha a mutató a piros mezőbe lendül át, akkor a töltésrendszer hibás, vagy nem kielégítő.
Tulajdonságok
A hirdető: | Kereskedés hirdetése |
Értékesítés típusa: | Eladó |
Állapota: | Új |
Feladás dátuma: | 2024.12.20 |
Eddig megtekintették 164 alkalommal |
Barkács rovaton belül a(z) "Akkumulátor terhelő és teszter DHC 50113 / YT-8310" című hirdetést látja. (fent)