Betöltés...

A MENEDZSMENT ALAPJAI

Ár: 2.535 Ft

Szerző: Gazdag László Dialóg Campus Kiadó, 2010 Ez a könyv részben ismeretterjesztő célzattal íródott, a téma iránt érdeklődőknek, részben tankönyvnek a különböző főiskolák, a felsőfokú szakképzés, továbbképzés intézményei számára. Közérthető nyelvezettel, az alapfogalmak elsajátítására fókuszálva igyekeztem megfogalmazni a mondanivalót, sok történelmi adalékkal, helyenként anekdotákkal fűszerezve, hogy ne legyen száraz tankönyvízű olvasmány. Igyekeztem a történetiség talaján mozogva a diszciplína kifejlődésének, evolúciójának lépcsőfokait nyomon követni, a hegeli „minden dolog egyenlő önmaga történetével” el szellemében. Az egyes fejezetek végén az olvasó, a diák megtalálja az anyagot feldolgozva kérdés-felelet formában, illetve kiemelve az elsajátítandó alapfogalmakat. UNI könyvek sorozat A kötet adatai: Megjelenés éve: 2010 Méret: 120 x 185 Terjedelem: 112 oldal Kötés: kartonált Tartalomjegyzék: Bevezetés 11 A menedzsment története 13 A menedzsment elmélettörténete 20 I. A klasszikus iskolák: technokrata iskola, adminisztrációelméleti iskola, bürokráciaelméleti iskola 20 1. Technokrata iskola: a „taylorizmus” 20 2. Adminisztrációelméleti iskola: Henri Fayol 23 3. Bürokráciaelméleti iskola: Max Weber 24 II. Viselkedéstani (lélektani) iskolák: E. G. Mayo csoportlélektan iskolája, A. Maslow motiváció?elméleti iskolája, McGregor kooperációelméleti iskolája 26 1. Csoportlélektani iskola: Elton G. Mayo 27 2. Motivációelméleti iskola: Abraham Maslow 29 3. Kooperációelméleti iskola: Douglas McGregor 32 III. Modern menedzsmentelméleti irányzatok: rendszerelmélet, alkalmazkodáselmélet 33 1. Rendszerelmélet 33 2. Alkalmazkodáselméletek: szervezet és környezet kölcsönhatásának elmélete, technológia szervezetalakító hatásának elmélete, szervezet mérete és struktúrája közti kapcsolat elmélete 34 2/a. Szervezet és környezet kölcsönhatásának elmélete 34 2/b. A technológia szervezetalakító hatásának elmélete 35 2/c. A szervezet mérete és struktúrája közti összefüggés elmélete 36 A menedzseri szerepkörök 38 1. Kapcsolati szerepkör 38 2. Információs szerepkör 39 3. Döntési szerepkör 42 Menedzseri készségek (képességek) 43 1. Szakmai készség 43 2. Kapcsolatteremtő készség 44 3. Intellektuális készség 45 Menedzseri kihívások és típusaik 46 1. Kiszámítható (standard) problémák 46 2. Nem kiszámítható (rapszodikus) problémák 46 3. Válsághelyzet 46 A vállalkozás környezete, annak típusai 48 1. Alakítható környezet 48 2. Stabil környezet 48 3. Kiszámítható környezet 49 4. Bizonytalan környezet 49 5. Kockázatos környezet 49 Menedzseri típusok, attitűdök 50 1. Kockázatkerülő menedzser 50 2. Kockázatvállaló menedzser 50 3. Kockázatkereső menedzser 51 A menedzseri attitűd szituációfüggősége 51 A menedzseri „észjárás” két típusa (pszichés típusok) 52 1. Szisztematikus típus 52 2. Intuitív (kreatív) típus 52 A szervezeti kultúra 56 A Rio Negro-effektus 57 A szervezeti kultúra elemei 57 A szervezeti kultúra négy alaptípusa 58 1. Pókhálószerkezet: erő típusú kultúra 58 2. Görög templom: szerep típusú kultúra 58 3. Mátrixháló: feladatorientált kultúra 59 4. Halmaz: személyiségen alapuló szervezeti kultúra 59 Kemény háromszög, lágy négyzet 60 1. Kemény háromszög 61 2. Lágy elemek: alkalmazottak, képességek, imázs, közös értékek 61 Szervezeti formák 63 Munkamegosztás 63 1. Funkcionális elvű munkamegosztás 64 2. Feladatelvű munkamegosztás 64 3. Területi elvű (regionális) munkamegosztás: divíziók 65 Hatáskörmegosztás 68 Egyvonalas hatáskör-megosztási struktúra 68 Többvonalas hatáskörmegosztás 69 Koordinációs struktúraképző eszközök 70 A menedzsment funkciói: tervezés, döntés, szervezés, irányítás, ellenőrzés 72 I. Tervezés 73 A tervezés folyamata 74 A tervek fajtái 76 Tervtípusok: kifelé orientált, befelé orientált tervezési szemlélet 76 Problémakezelés (megoldás) tervezése, válságterv 78 II. Döntés 79 A döntési folyamat fázisai 80 Döntési modelltípusok: konzervatív, korlátozottan racionális, kreatív, heurisztikus 83 III. Szervezés 85 Operatív szervezés 85 Stratégiai szervezés 85 IV. Vezetés, irányítás 85 Vezetői magatartástípusok: diktáló, delegáló, eladó, részvételen alapuló 86 V. Ellenőrzés, kontrolling 87 Az ellenőrzés négy fázisa 87 Fegyelmezés és jutalmazás 88 Az eredményes ellenőrzés technikájának elemei 90 Változásmenedzsment 92 Kotter nyolclépéses modellje 92 Olvasmány: A jövő menedzsmentje 95 Világgazdasági korszakváltások a XX. században 95 A nemzetgazdasági menedzsment szerepe 96 A szerkezetváltás elmaradása 97 Fölemeli sörényét a brit oroszlán 98 Gazdaságba ágyazott társadalom, vagy társadalomba ágyazott gazdaság? 99 A társadalomba ágyazott gazdaság jövőképe 100 A gazdaság fogalmának kiterjesztése 101 A humán tényező 103 Az információs társadalom 104 A menedzser és a társadalmi minta 105 A jövő menedzserének jellemzői 107 Felhasznált irodalom 109

Tovább
Tulajdonságok
A hirdető: Kereskedés hirdetése
Értékesítés típusa: Eladó
Könyvkereső: Szakkönyv
 
Feladás dátuma: 2024.06.06
Eddig megtekintették 106 alkalommal

Könyvek rovaton belül a(z) "A MENEDZSMENT ALAPJAI" című hirdetést látja. (fent)